דוח מס שנתי לעצמאי

שיתוף ב email
שיתוף ב print
דוח מס שנתי לעצמאי

דוח מס שנתי – פתח דברים

דוח מס שנתי, מכונה גם "טופס 1301", משודר באופן מקוון באתר רשות המסים או באופן ידני ע"י הדפסת הדו"ח. בשני המקרים נדרש להגישו חתום למודיעין פקיד השומה.
דוח מס שנתי הוא מסמך המשקף את כל המידע על הכנסותיו של הנישום בשנת המס הנתונה מכל המקורות – בארץ ומחוצה לה.
באמצעות הדו"ח, מס הכנסה מבצע מעקב אחר הכנסותיו ופעילותו העסקית של הנישום ומחשב את המס הסופי אותו הוא נדרש לשלם בגין אותה שנה.

מטרת דוח המס השנתי

בדומה לשכיר, גם עצמאי מחויב בתשלום מס הכנסה בגין הכנסותיו שהופקו בישראל.
שכיר משלם את המס מידי חודש בדרך של ניכוי במקור המבוצע באמצעות המעסיק המשמש מעין "מתווך" להעברת כספי המסים של העובד לרשות המסים. בשונה ממנו, עצמאי נדרש בתשלומי מקדמות מס בשיעור מס קבוע מידי תקופה במהלך שנת המס.
שיעור המס נקבע בתחילת השנה ע"פ אומדן מאחר ואין יכולת לצפות את פני עתיד ולדעת כמה העסק ירוויח (וכנגזרת מכך את חבות המס) במהלך השנה.

רק במועד הגשת הדוח של שנת המס (מועד החוקי להגשת הדוח- חודש אפריל- מאי של שנת המס העוקבת) מס הכנסה
מקבל לראשונה את המידע אודות הכנסותיו של הנישום שהופקו או נצמחו בישראל או מחוצה לה.
מפקח מס הכנסה מבצע את חישוב חבות המס הסופית בהתאם לנתונים שהוצהרו ע"י הנישום.

המקדמות השוטפות ששולמו במהלך שנת המס מקוזזות מחבות המס השנתית שחושבה ומתקבלת יתרה לתשלום או החזר.
אם היתרה הנה לחובתו של הנישום, תישלח לנישום הודעה לתשלום הפרשי מס ואם היתרה הנה לזכות הנישום יועבר תשלום המשקף את החזר המס.

דו”ח שנתי – לא רק עבור מס הכנסה

דו”ח שנתי אינו רק אבן יסוד המשקף עבודת הנהלת חשבונות תקינה.
מדובר בכלי חשבונאי מצוין לבעל העסק המעניק תמונה מהימנה אודות התנהלותו העסקית, מחזורי הפעילות  והרווח שהופקו בשנת המס.
כמו כן מדובר בכלי עזר מצוין לבנייה וניהול תזרים מזומנים בעסק.
לא למותר לציין את חשיבות הדוח בעיני הבנקים, כאשר האחרונים מקפידים לדרוש בטרם נענים לבקשת הנישום במתן אשראי.

המידע הנכלל בדוח

הגשת דוח מס שנתי היא משימה מורכבת.
כל הנתונים המפורטים בדוח משפיעים לא רק על תשלום המס אלא גם על ההתנהלות העתידית השוטפת מול רשויות המס.

  1. דוח מס שנתי מוגש על גבי טופס 1301 ידני או מקוון וכולל מידע אודות הנישום בן/בת הזוג ופעילותם העסקית. לדוח יצורפו דוחות נוספים המשקפים את תוצאות הפעילות בעסק כגון דוח רווח והפסד, דוח התאמה למס, טופס פחת, נספחים, מסמכים וניירות עבודה המבהירים כל פעילות הקשורה בעסק.
  2. הכנסות ממקורות אחרים- הכנסות מדירת מגורים או נכס עסקי, דיבידנדים, קצבאות, תשואות מהשקעות, ניירות ערך, הכנסות פטורות וכדומה.
  3. מסמכים המאששים זכאות להטבות מס.
  4. מקדמות מס ששולמו ו/או מס שנוכה במקור במהלך השנה.

דוח מס שנתי – סיוע באיש מקצוע

חברה בע”מ מחויבת בהגשת דו”ח שנתי מבוקר אשר חתום בידי רואה חשבון.
עצמאי, לעומתה, רשאי להגיש את הדוח השנתי ביוזמתו. עם זאת מומלץ להיעזר בנותן שירותים מקצועי מנוסה הבקיא
בנבכי החוק והתקנות דרך מתן פתרונות למקרים ייחודיים וכלה בתכנון מס מיטבי שעשוי להקטין את חבות המס בפועל.

פנייה לרואה חשבון תימנע טעויות בתהליך הזנת הדו”ח ו/או בריכוז הנתונים ובכך תבטיח את תשלום המס המינימלי
תוך מיצוי הזכויות והטבות המס בהתאם למצב הנישום ולפעילותו העסקית.

קישורים שימושיים בנושא דוח מס שנתי

מאמר בנושא דוח מס לשכירים
מאמר בנושא עריכת דוחות כספיים לחברות 

אודות משרדינו

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’ הוא משרד רואה חשבון בתל אביב המסייע מידי שנה לעצמאיים וחברות בהגשת דוח מס שנתי לרשות המסים
משרדינו מעניק שירות הנדרש עבור עצמאיים וחברות החל משלב ההקמה ופתיחת תיקים לכל אורך הפעילות העסקית תוך שימת דגש על מתן שירות אישי מותאם לבעל העסק ובחינת היקף פעילותו וצרכיו.
משרדינו מנוסה בתחום המיסוי הישראלי ומיסוי הבינלאומי ומתחייב למיצוי כל הזכויות והטבות מס.

המשרד מלווה את לקוחותיו בכל שלבי העסקה מהיבט המס, החל מתכנון המס טרם ביצוע העסקה, כתיבת חוות דעת, דיונים מול רשות המסים לקבלת החלטת מיסוי ובמקרה הצורך גם ייצוג בדיוני שומה. המשרד מחויב לסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות, ידע מקצועי, כתיבה, ואינטגרציה בין תחומי המס השונים, לרבות הכרות עם התקינה החשבונאית.
משרדינו מפרסם מידי תקופה עשרות מאמרים במגוון תחומים לרווחת הלקוחות וגולשים מזדמנים.

מדריך לפתיחת עסק

מדריך לפתיחת עסק

מדריך לפתיחת עסק – פתח דבר תהליך פתיחת עסק הוא מורכב. באמצעות מידע מקצועי ורלוונטי, אתם עשויים לגלות שהוא גם מהנה. רגע לפני ההחלטה, להלן

קרא עוד »
טופס 5329

טופס 5329

טופס 5329 – פתח דבר רשויות המס פועלות במספר דרכים לאיתור אזרחים שמעלימים הכנסה. אחת הדרכים הנה באמצעות מאגרי מידע של רשויות המדינה. דרך נוספת

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי – פתח דבר ייעוץ עסקי הוכח כגורם המשפר את תוצאות הפעילות העסקית. מדובר בתהליך שבו יועץ חיצוני מנתח פעילות קיימת ומסייע לבעל העסק

קרא עוד »

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי




משרד רואה חשבון
משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
סגירת תפריט

השאירו פרטים

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר