דמי לידה לאב

שיתוף ב email
שיתוף ב print
דמי לידה לאב

דמי לידה לאב

הביטוח הלאומי משלם דמי לידה לאב שהפסיק את עבודתו ויצא לתקופת לידה והורות.
דמי הלידה מפצים את האב על אובדן שכר בזמן שהוא אינו עובד לרגל הטיפול בילד.
אב יכול לצאת לתקופת לידה והורות ביחד עם בת זוגו או להחליף אותה בחלק מהתקופה.
הימים בהם האב שוהה בתקופת לידה והורות הם על חשבון ימי הזכאות של היולדת.
סך כל תקופת החופשה המגיעה לשניהם לא תעלה על תקופת החופשה שהייתה מגיעה לאם, לולא התחלפה עם בן הזוג, דהיינו 15 שבועות.
מידע נוסף בנושא דמי לידה לעצמאית ניתן לקבל בקישור הזה

תנאי זכאות

  1. היולדת זכאית לדמי לידה מלאים עבור 15 שבועות או חלקיים עבור 8 שבועות.
  2. מי שמוגדר עובד שכיר או עצמאי, וצבר תקופת אכשרה מזכה (חודשים בהם עבד ושילם דמי ביטוח לאומי).
    זכאי לדמי לידה אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או עבור 15 חודשים מתוך 22 החודשים.
  3. הפסקת עבודה לצורך הטיפול בילד בתקופת הלידה וההורות.
    עובד עצמאי, יכול לבצע פעולות לתחזוקת העסק מבלי שתיפגע זכאותך לדמי לידה. לקבלת אישור לכך יש לפנות לסניף ביטוח לאומי המשויך למקום המגורים.

אפשרויות למימוש זכאות חופשת לידה לאב

  1. זכאות לחופשת לידה יחד עם בת הזוג.
    אב יכול לצאת לחופשת לידה לתקופה של שבעה ימים עם בת זוגו, על חשבון ימי הזכאות של בת הזוג, בתנאים שנקבעו בחוק.
    במידה והאב יחליט לממש את הזכאות ולנצל את חופשת הלידה יחד עם בת זוגו למשך שבוע, היולדת תקבל תשלום עבור 14 שבועות והאב יקבל תשלום עבור שבוע.
  2. החלפת בת הזוג בתקופת הלידה וההורות.
    ניתנת זכאות לאב להחליף את בת זוגו אם הוא ובת זוגו עבדו וצברו תקופת ביטוח המזכה בדמי לידה, עד למקסימום תקופה של 9 שבועות, ובת הזוג מסכימה שהאב יחליף אותה.
    אפשרות זו מתאפשרת רק לאחר שחלפו 6 שבועות מיום הלידה, ותקופת ההחלפה של האב צריכה להיות למשך 7 ימים רצופים לפחות.
    אם היולדת אינה מסוגלת לטפל בילד בגלל בריאותה (לפי הוראת הרופא), האב יוכל להחליף אותה בכל שלב של תקופת הלידה והורות,
    אך בכל מקרה התקופה שבה תחליף אותה צריכה להיות 7 ימים רצופים לפחות.

חישוב דמי לידה לאב

דמי לידה לאב ישולמו בתשלום אחד, לחשבון הבנק שלך או לחשבון משותף עם בת הזוג.
סכום דמי הלידה נקבע בהתאם לשכר שלך (שלפיו שילמת דמי ביטוח) ועד למקסימום של 1,481.33 ש"ח (החל ב- 01.01.2019) ליום.
לגבי עובד שכיר- סכום דמי הלידה היומי יהיה הגבוה מבין השניים: השכר שלך ב-3 החודשים המלאים שקדמו להפסקת העבודה לחלק ב-90

או השכר ב-6 החודשים המלאים שקדמו להפסקת העבודה לחלק ב-180.
לגבי עובד עצמאי- בשלב הראשון השכר ייקבע לפי המקדמות שאתה משלם לביטוח לאומי.
בשלב השני, עם קבלת השומה ממס הכנסה, השכר ייקבע לפי השומה הנוכחית או השומה של השנה הקודמת – הגבוהה מבניהן.

הענקה מטעמי צדק

אב שתביעתו לדמי לידה נדחתה מכיוון שלא שילם דמי ביטוח עד למועד הלידה, יכול להגיש בקשה להענקה מטעמי צדק. הבקשה להענקה מטעמי צדק תיבדק לפי מבחנים, כללים וסכומים שנקבעו בתקנות.

אודות משרדינו

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' הנו משרד רואה חשבון בתל אביב מנוסה בליווי עצמאיים החל משלב הקמת העסק וכן לאורך כל הפעילות העסקית.
המשרד מספק שירותי ייעוץ לעצמאיים ושכירים בתחום המיסוי ובתחום הביטוח הלאומי לצורך מיצוי מרבי של הטבות מס על פי זכאות אישית.
משרדינו מפרסם מידי תקופה עשרות מאמרים במגוון תחומים המיועדים ללקוחותיו ולגולשים מזדמנים.
כותב המאמר: רואה חשבון אמנון בן שושן מומחה במיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי ומרצה בכיר במוסדות אקדמיים להכשרת חשבי שכר ויועצי מס.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
עוסק פטור

דמי לידה לעצמאית

דמי לידה לעצמאית – פתח דברים סעיף 50 (ב)(1) לחוק הביטוח הלאומי דן בפרק ביטוח אימהות. דמי לידה לעצמאית משולמים לאישה עובדת שיצאה לחופשת לידה.

קרא עוד »
עוסק פטור

ידועים בציבור

האם "ידועים בציבור" נחשבים לבני-זוג לעניין פקודת מס הכנסה, מיסוי מקרקעין וביטוח לאומי בפקודת מס הכנסה קיימת הגדרה של "בן זוג": "אדם נשוי החי ומנהל

קרא עוד »

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
משרד רואה חשבון
סגירת תפריט

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר