הוצאות כיבוד באירוע – כללי הכרת הוצאות בעסק

הוצאות כיבוד באירוע – כללי הכרת הוצאות בעסק

הוצאות כיבוד – פתח דבר

הוצאות כיבוד באירוע – מאת רואה חשבון אמנון בן שושן.

עקרון הבסיס לניכוי הוצאות כיבוד שהוצאו באירוע שיווק ופרסום מהכנסות העסק צריך לעמוד בתנאי "הוצאה עסקית שוטפת לצורך יצור הכנסה" של העסק.
המשמעות הטמונה בביטוי לצורך דיני המס היא כי מטרת ההוצאה הנה ייצור הכנסה בשנת המס.

הוצאות כיבוד – פקודת מס הכנסה

סעיף 17 לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה") מגדיר את עקרון היסוד בסוגיית ניכוי הוצאות לצורכי מס.
עקרון ההקבלה בין הוצאות להכנסות. הסעיף קובע כי "לשם בירור הכנסתו החייבת של אדם ינוכו… יציאות והוצאות שיצאו כולן בייצור הכנסתו בשנת המס…".

הפסיקה לא הסתפקה בעקרון היסוד ואימצה שני מבחני משנה נוספים לבדיקת התרת ניכוי הוצאה לצורכי מס.

הוצאות כיבוד – המבחנים להכרת הוצאות בעסק 

המבחן העיקרי שנקבע הוא זה המבחין בין הוצאה פרותית והוצאה הונית. לפי מבחן זה, הוצאה לשם רכישת נכס המיועד להניב הכנסה
או לשם השבחתו מסווגת על פי רוב כהוצאה הונית אשר אינה ניתנת לניכוי שוטף. לעומתה, הוצאה לצורך שמירה על הקיים היא הוצאה פרותית המותרת בניכוי שוטף.

המבחן השני אשר התפתח בפסיקה הוא מבחן ה"ההוצאה האינצידנטלית" לפעילות העסקית. על פי מבחן זה, במקרה שהוצאה מסוימת כרוכה בהליך ייצור ההכנסה, תותר היא בניכוי בתנאי שהיא עונה על דרישות סעיף 17 לפקודת מס הכנסה.

ניתוח ומסקנות

הוצאת שיווק היא לכאורה "הוצאה עסקית שוטפת" בכל עסק. המפתח להבחנה מדויקת טמון בשאלה מהי התרומה של אותו שיווק.
המבחן שנקבע הוא האם ההוצאה תקנה "יתרון מתמיד" לעסק, שאם כך – לא תוכר ההוצאה בגין הפרסום כהוצאה שוטפת ואם מדובר על הוצאה לצורך שמירה על הקיים, תותר בניכוי. לעניין הוצאת הכיבוד, התקנות הרלוונטיות הן תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות מסוימות), התשל"ב-1972. התקנות קובעות כי יותר ניכוי בשיעור 80% מההוצאות שהוציא נישום לכיבוד קל המוגש במקום העיסוק שלו, דהיינו המקום שבו מנהל הנישום דרך קבע את עיסוקו. 20% מהוצאות הכיבוד – בכל מקרה לא יותרו בניכוי. הגדרת "כיבוד קל" – משקאות קרים וחמים, עוגיות וכיוצאים באלה, מצרכי מזון קלים אשר ניתנים לאורח המבקר במקום העיסוק לצורכי פעילותו עם הנישום, וכן פריטים אלה הניתנים לעובדים. מודגש בזה כי לא יותר ניכוי הוצאות אחרות לרכישת מזון ומשקה.

באירוע שיווקי שאליו מוזמנים בין היתר גם עובדי החברה, לקוחות, ספקים וכדומה. מטרותיו העיקריות של האירוע הן קידום המכירות ואילו ההוצאה עבור המזון והמשקאות טפלה ביחס לכלל האירוע. במקרה כזה ניתן לדעתנו לראות בכל ההוצאות בבחינת "הוצאות לשיווק ולקידום מכירות", ולפיכך ניתן לטעון שהוצאות כאמור באירוע השיווק מותרות בניכוי שוטף על פי הוראות סעיף 17 לפקודה. לקבלת מידע נוסף בנושא הוצאות כיבוד ואירוח בעסק בקישור הבא

 

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ מס ו/או ייעוץ השקעות  ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג במאמר הנו מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

המחבר ו/או משרד רואה החשבון אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים. רק הוראות החוק, הפסיקה או הוראות המוסד המטפל, מחייבות וקובעות. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. בכל מקרה בו נכתב לשון זכר הכוונה גם ללשון נקבה, וכן להפך, אלא אם נאמר במפורש אחרת

 

רואה חשבון אמנון בן שושן

רואה חשבון אמנון בן שושן

אודות כותב המאמר - רואה חשבון אמנון בן שושן.

שותף ומייסד משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות'. בעל תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות בחשבונאות (BA) ותואר שני עם התמחות במסים (MBA). מומחה בתחום מיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי, מיסוי ישראלים ברילוקיישן למדינות ברחבי העולם, התמצאות באמנות המס ודיני המיסוי הזר, תושבים חוזרים ותיקים, השקעות נדל"ן בחו"ל, מטבעות דיגיטליים, תגמול הוני ממעביד מסוג אופציות ומניות מסוג RSUS ו-ESPP, מיסוי שוק ההון, גילוי מרצון, הקמת מבני מס בינלאומיים מורכבים ובפתרונות מיסוי בקשר עם פעילותם של ישראלים במדינות ברחבי העולם ותושבי חוץ בישראל וטיפול בהחזרי מס מורכבים.

בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת מורכבות ומייצג יחד עם צוות המשרד נישומים רבים בדיונים מול רשות המסים וקבלת החלטות מיסוי (פרה- רולינג) בתחום מיסוי בינלאומי.

אמנון אחראי לפרסומם של מאות כתבות ומאמרים בתחום המסים בעיתונות מקצועית, מרצה בכיר במוסדות אקדמיים בקורסים בתחום המסים, חשבי שכר ויועצי מס וכן מרצה בפורומים מקצועיים ובכנסים של חברות הייטק בנושא מיסוי תגמול הוני ממעביד.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
office 29

טופס 5329

תוכן עניינים:1 טופס 5329 – פתח דבר2 מבצע מכתבי דרישה למסירת מידע3 הסבר אודות טופס 5329 מרשות המסים4 פטור מהגשת דיווח לעולה חדש ותושב חוזר

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

דילוג לתוכן