החזר מס הכנסה

שיתוף ב email
שיתוף ב print
החזר מס הכנסה

פתח דברים

במאמר זה נסקור את המקרים השכיחים בהם קיים סיכוי גבוה שהנך נמנה בין אותם שכירים שזכאים לקבל החזר מס הכנסה. 

שכירים רבים עוברים שינויים במהלך תקופת העסקתם:
עזיבת מקום עבודה במהלך שנת המס או התפטרות/פיטורין, מצב משפחתי, לידת ילד, קבלת תואר אקדמי, בעיה רפואית וכדומה. 

באופן כללי, חישוב מס הכנסה של שכירים מחושב על בסיס שנת מס מלאה. 
מס ההכנסה המנוכה ממשכורת ברוטו של השכיר בחודש ינואר מחושב בהנחה שמשכורתו של השכיר תישאר קבועה במהלך כל שנת המס.
אף במצב שבו חל שינוי בשכר הברוטו של העובד במהלך שנת המס, מתעדכנת מערכת השכר ומחשבת מחדש את המס הצפוי השנתי ומנכה ממשכורות החודשית את המס בהתאם.
במקרים שכיחים אלו לא תהיה זכאות לקבלת החזר מס הכנסה.
כאשר עובד עבד כל השנה, מערכת השכר יודעת לבצע את חישוב המס השנתי ולעדכן אוטומטית את חבות המס של העובד. 

מערכת השכר לא חוזה אירועים עתידיים לא צפויים זה ולכן במצב בו העובד אינו עבד בכל חודשי שנת המס קיימת זכאות לקבל החזר מס הכנסה בגין אותה שנת המס.

המקרים בהם קיים סיכוי טוב שמגיע לך החזר מס הכנסה

  1. אי קבלת מלוא הניכויים והזיכויים המגיעים לעובד. 
    מצב זה יכול לקרות כשהעובד אינו עדכן את המעסיק במהלך שנת המס מפאת אי ידיעת התנאים המזכים בהטבות מס.
    שינוי במצב משפחתי, תשלום מזונות, מעבר למגורים באחד מיישובי ספר המזכים בהטבות.
  2. תקופת העסקה שנתית שאינה רציפה. 
  3. טעויות נפוצות של מעביד בשלב עדכון פרטי העובד במערכת השכר.
  4. הפקדות אישיות של העובד בקופות גמל מחוץ למסגרת העבודה.
  5. בעיה רפואית של אחד מבני הזוג במהלך השנה המזכה בהטבות מס.
  6. חיילים משוחררים- הטבה של 2 נקודות זיכוי לכל שנה במשך 3 שנים לנשים שהשתחררו משירות חובה לאחר 22 חודשי שירות ומעלה וגברים לאחר 23 חודשי שירות ומעלה.
  7. עולים חדשים שלא מודעים לנקודות הזיכוי המגיעות להם במהלך 3 השנים מיום עליתם ארצה.
  8. זיכוי בגין עבודה במשמרות. (עובד ייצור או עובד מנהלה שעבד במשמרות ועבודתו חיונית להפעלת קו במפעל תעשייתי).
  9. קבלת תואר במוסד אקדמי. נקודת זיכוי החל בשנת המס שלאחר שנת המס שבה הסתיימו לימודיו לתואר אקדמי תרומות למוסד ציבורי.
  10. הוצאות הנצחה.
  11. זיכוי בעד הוצאות החזקת קרוב במוסד שלא נוצל. 
  12. זיכוי בעד נטולי יכולת שלא נוצל.

כיצד מגישים את הדוח

 

לצורך הגשת הבקשה לקבלת החזר מס הכנסה יש צורך למלא ולהגיש דו”ח על הכנסות ( טופס 1301) ולצרף לדוח מסמכים רלוונטיים: משפטיים, רפואיים, 106 (ריכוז משכורות שנתי), אישורים מהמוסד לביטוח לאומי, אישורים מהרשות המקומית לצורך קבלת הטבה על מגורים בישוב ספר, אישורים שנתיים מקופות גמל וכו’.

בני זוג נשואים שמעוניינים להגיש בקשה להחזר מס עבור אחד מבני הזוג נדרשים להציג את המסמכים הרלוונטיים עבור שני בני הזוג. לכן, צריך הנישום לדאוג תמיד כי בדיקת הזכאות להחזר מס מתבצעת על הכנסות שני בני הזוג.

הגשת דו”ח החזר מס הכנסה לשכירים אכן יוצרת לפונה רישום במרשמי מס הכנסה, אך אין לראות בפעולה רישומית זו “פתיחת תיק”, שתחייב בעתיד את מגיש הדו”ח בחבות כלשהי. למעשה זהו רישום חד פעמי לצורך החזר מס.

החזר המס יבוצע תוך 90 יום או עד 31 ביולי בשנת המס שלאחר שנת המס אשר לגביה הוגש הדו”ח, לפי התאריך המאוחר שבהם. במקרים חריגים החזר מס יכול להתבצע גם תוך שנה מיום הגשת הדו”ח. ניתן לקבל החזרי מס עד 6 שנים מתום שנת המס לגביה הוגש דו”ח על הכנסות.
מעוניין לקרוא עוד בנושא החזר מס? לחץ כאן

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’ מתמחה במיצוי בחינת החזר מס הכנסה לשכירים ומנוסה בהגשת דוחות לקבל החזר מס הכנסה.
במידה ומגיע לך החזר מס הכנסה, אתה רשאי ליצור עמנו קשר.

 
משרד רואי חשבון - רואה חשבון במרכז

משרד רואי חשבון

משרד רואי חשבון מעניק ללקוחותיהם שירותים מגוונים אשר מסייעים מדי יום למאות אלפי חברות, עצמאים, שכירים, צעירים וגמלאים. היות ומערכות המס בישראל מקיפות את חיינו

קרא עוד »

יועץ מס בתל אביב

יועץ מס נמנה עם בעלי המקצוע בענף השירותים. שירותי יעוץ מס הנם הנפוצים והחיוניים במשק הישראלי, וניתנים למגוון רחב של אנשים פרטיים ולקוחות עסקיים במגוון

קרא עוד »

משרדי רואה חשבון

בישראל פועלים כ-12,000 רואי חשבון אשר רשומים בלשכת רואי החשבון (ועוד כ-6,000 רואי חשבון פעילים שאינם חברים בלשכה). מדי שנה, מצטרפים לענף בין 800 ל-1,300

קרא עוד »

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי



0 מתוך 200 תווים

משרד רואה חשבון
משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
סגירת תפריט

השאירו פרטים

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר