הקמת חברה – היבטי מיסוי מרכזיים

הקמת חברה – היבטי מיסוי מרכזיים

המלצה על סוג ההתאגדות

ישנם מספר יתרונות וחסרונות המאפיינים הקמת חברה לעומת רישום כעצמאי.
חברה בע"מ מקנה מעמד רציני ומכובד יותר בעיני לקוחות, חוסכת בתשלומי הביטוח הלאומי ובמקרים מסוימים גם במס הכנסה.
התאגדות כחברה בע"מ מקנה הגנה משפטית בעת היקלעות לקשיים כלכליים.
רואה החשבון יבחן את נתוני העסק העתידי, וייעץ ללקוח על הקמת הישות הנכונה והמשתלמת.

יתרונות בהקמת חברה

ניתן לקרוא בהרחבה במאמר המקושר.

הקמת חברה ורישום בישראל

השלב הראשון הוא פנייה אל רשם החברות תוך הגשת מסמכי יסוד וטפסים רלוונטיים, כאשר רואה החשבון בוחן את תקינות מילוי הטפסים שתמנע דחיות ומכשולים בהמשך הדרך.
על המסמכים נמנים בין היתר טופס ראשוני להגשת הרישום, הבקשה עצמה, אישורים על תשלום אגרות, תקנון החברה והצהרות מטעם בעלי המניות והדירקטורים.
רישום החברה ברשם החברות מחייב ליווי עורך דין.

יעוץ מס ופתיחת תיקים ברשויות

בשלב הבא, מסייע משרד רואי החשבון ברישום נכון ברשויות המס. תחילה מוענק ייעוץ מקיף אודות הקמת חברה מבחינת מיסוי, כולל הפרוצדורות הנדרשות, הדוחות שיידרשו, התקנות והחוקים, וכן זכויות שונות ברשויות. כמו כן, נלקחים בחשבון היבטים רלוונטיים כגון מיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי, מיסוי הקשור בהעסקת עובדים והימנעות מכפל מס. לאחר מכן יגיש רואה החשבון את כל המסמכים הדרושים לפתיחת תיק במס הכנסה ובמע"מ, ואם ישנו צורך בכך גם למוסד לביטוח לאומי.

ליווי מול הבנקים

פתיחת חברה דורשת גיוס אשראי עבור תחומים כגון רכישת מלאי וציוד, משכורות, תשלומי שכירות, ארנונה וכדומה.
לכן, על הבעלים לפנות אל הבנקים תוך הגשת המסמכים הדרושים, כגון תקנון חברה, פרוטוקול מורשי חתימה ותעודת הרישום מרשם החברות.
רואה החשבון המייצג יסייע בכל ההיבטים הקשורים בפתיחת חשבון, וינהל עבור הבעלים משא ומתן מול נציגי הבנק.
זאת, במטרה להשיג את תנאי האשראי הטובים ביותר בעמלות מופחתות, כולל קבלת הלוואות בריביות נמוכות ובפריסות תשלומים נוחות ומשתלמות.

הקמת חברה בע"מ

הקמת חברה בע"מ ללא חשיבה מעמיקה והסתייעות בגורמים מקצועיים, עלולה להוביל לבעיות כבר בתחילת הדרך וכן בטווח הארוך.
מאחורי כל מהלך פיננסי (חד פעמי או שגרתי) עומדים היבטי מס ושיקולים כלכליים.
רק פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר.
הקמת חברה לא תהיה מושלמת ללא טביעת עין מקצועית של רואה חשבון.
קרי, טביעת עין אשר מספקת ניתוח אובייקטיבי ומיומן של הפרמטרים השונים אשר מרכיבים את המודל העסקי ומתייחסים לסוגיות כגון מיסוי (והטבות מס), מע"מ, ביטוח לאומי, העסקת עובדים, הוראות ניהול ספרים, בחינת השיקולים בהקמת חברה בע"מ ועוד. לא אחת, חוות דעתו של רואה חשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון.

לכן, אין תחליף ליעוץ מס וליווי מטעם משרד רואה חשבון המנוסה בתחום.

אודות משרדינו 

הקמת חברה נמנית עם השירותים הניתנים במשרדינו. מדובר בשירות מקיף הניתן באופן אישי לכל אחד מלקוחות המשרד, וכולל קשת רחבה של תחומים והיבטים. ראוי להדגיש כי הקמת חברה בע"מ ללא חשיבה מעמיקה והסתייעות בגורמים מקצועיים, עלולה להוביל לבעיות כבר בתחילת הדרך וכן בטווח הארוך. לכן, אין תחליף לייעוץ וליווי מטעם משרד רואי חשבון המנוסה בתחום. במשרדינו תקבלו שירות ראיית חשבון ושירותי ייעוץ מס בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי מקצועי וזמין במגוון תחומים רחב תחת קורת גג אחת. עם זאת אנו רואים במרכז חווית השירות את הקשר האישי שלנו עם לקוחותינו, והיכרות מעמיקה עם צורכיהם העסקיים ועל כן משרדינו מוביל בהצלחה חברות במקצועיות שאינה מתפשרת. 

 

רואה חשבון אמנון בן שושן

רואה חשבון אמנון בן שושן

אודות כותב המאמר - רואה חשבון אמנון בן שושן.

שותף ומייסד משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות'. בעל תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות בחשבונאות (BA) ותואר שני עם התמחות במסים (MBA). מומחה בתחום מיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי, מיסוי ישראלים ברילוקיישן למדינות ברחבי העולם, התמצאות באמנות המס ודיני המיסוי הזר, תושבים חוזרים ותיקים, השקעות נדל"ן בחו"ל, מטבעות דיגיטליים, תגמול הוני ממעביד מסוג אופציות ומניות מסוג RSUS ו-ESPP, מיסוי שוק ההון, גילוי מרצון, הקמת מבני מס בינלאומיים מורכבים ובפתרונות מיסוי בקשר עם פעילותם של ישראלים במדינות ברחבי העולם ותושבי חוץ בישראל וטיפול בהחזרי מס מורכבים.

בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת מורכבות ומייצג יחד עם צוות המשרד נישומים רבים בדיונים מול רשות המסים וקבלת החלטות מיסוי (פרה- רולינג) בתחום מיסוי בינלאומי.

אמנון אחראי לפרסומם של מאות כתבות ומאמרים בתחום המסים בעיתונות מקצועית, מרצה בכיר במוסדות אקדמיים בקורסים בתחום המסים, חשבי שכר ויועצי מס וכן מרצה בפורומים מקצועיים ובכנסים של חברות הייטק בנושא מיסוי תגמול הוני ממעביד.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

דילוג לתוכן