מדריך לפתיחת עסק

שיתוף ב email
שיתוף ב print
מדריך לפתיחת עסק

מדריך לפתיחת עסק – פתח דבר

תהליך פתיחת עסק הוא מורכב. באמצעות מידע מקצועי ורלוונטי, אתם עשויים לגלות שהוא גם מהנה.
רגע לפני ההחלטה, להלן מדריך לפתיחת עסק שיסייע בהבנת התהליך.
במאמר, יינתן מידע ראשוני כיצד לפתוח עסק ברשויות ובאילו מסמכים להצטייד בטרם ההגעה לסניף.
מומלץ להיעזר בשירותיו המקצועיים של רואה החשבון, כדי לחסוך זמן ולהימנע מביצוע טעויות קריטיות.

הקמה עסק ורישום ברשויות המס

בישראל קיימים שלושה מוסדות עיקריים: מע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.
יש להירשם בסניף המשויך לכתובת מגוריך ולהסדיר את מועד תחילת הפעילות העסקית כעצמאי.
החוק מחייב רישום מיד עם התחלת הפעילות העסקית.

בשלב הראשון תידרשו להחליט איזה סוג עסק (עצמאי או חברה) אתם מעוניינים להקים.
בשלב השני תידרשו להחליט לאיזה ענף פעילות (לדוגמה- מתן שירותים, קמעונאי, סיטונאי, מתווך נדל"ן וכולי.) משתייך העסק.
החוק מחייב רישום מידי, לא יאוחר מיום תחילת הפעילות. ניתן להירשם לפני, אבל אסור להתחיל בפעילות עסקית משום סוג, לפני שהוסדר הנושא כנדרש וכחוק.
הקמת עסק מלווה בהתנהלות שוטפת מול רשויות המס – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי ורצוי שהאחריות תוטל על איש מקצוע מוסמך כגון רואה חשבון.
על חשיבות תפקיד רואה חשבון כחלק מהמערך העסקי ניתן לקרוא במאמר המקושר.

בקשה לפתיחת עסק – רשות מע"מ

התחנה הראשונה היא משרדי מע"מ. השיוך למשרד מע"מ הנו לפי כתובת הפעילות העסקית.
רישום כעוסק, מחייב להצטייד במסמכים הבאים:

  1. יש להגיש בקשה לפתיחת עסק באמצעות טופס 821 ממולא וחתום.
  2. צילום תעודת זהות + ספח או רישיון נהיגה או דרכון.
  3. צילום צ'ק או אישור על ניהול חשבון בנק.
    בהערת אגב יצוין, כי ניתן לפעול באמצעות חשבון בנק פרטי, אך רצוי לפתוח בנוסף חשבון בנק עסקי שישמש לצורכי העסק בלבד וישמור על התנהלות כספית תקינה בין הוצאות הפרטיות להוצאות העסקיות.
    המהלך יועיל בהתנהלות מסודרת, שליטה ובקרה בהוצאות, ואפשרות להכיר הוצאות מימון (ריבית ועמלות בנק).
  4. חוזה שכירות במידה ושוכרים נכס עסקי לטובת הפעילות העסקית.
    אם נעשה שימוש בנכס של בן משפחה, לדוגמה: הפעלת עסק משפחתון בדירת ההורים, יש להביא מהם אישור על שימוש ללא תמורה.
  5. אם מדובר בפעילות עסקית בענף המצריך רישיון עיסוק, נדרש לצרף לבקשה את רישיון המקצוע.

ניתן להירשם כעוסק פטור, אם המחזור השנתי הצפוי המוצהר נמוך מ- 100,187 ש”ח (בשנת המס 2019).
זאת בתנאי שאינך נמנה עם אחד המקצועות או העיסוקים המצוינים בתקנות הרישום של מע״מ,
שכן אלה אינם יכולים להירשם כעוסק פטור גם אם המחזור הצפוי נמוך מ-100,187 ש"ח, כגון: רופא, עו״ד, רואה חשבון, יועץ, מתווך וכו׳.
כמו כן, לא ניתן להירשם כעוסק פטור אם אתה נמנה באחד מנותני שירותים המפורטים בתקנות מע"מ.

ע"פ חוק מע"מ קיימת חובה להודיע למע"מ ולהירשם כעוסק מיד עם תחילת הפעילות.
רק לאחר אישור מע"מ על פתיחת תיק, תימסר תעודת עוסק מורשה או אישור עוסק פטור, לפי העניין.

פתיחת עסק  – פתיחת תיק במס הכנסה

קיימת חובה לפתוח תיק גם במס הכנסה עם תחילת הפעילות העסקית ובסמוך לפתיחת התיק במע”מ.
מהן הדרישות:

  1. נדרש להגיש את הבקשה לפתיחת עסק באמצעות טופס 5329 ולשלוח בפקס למחלקת מודיעין/כרטסת בפקיד השומה המשויך לכתובת העסק, או המגורים באם מנוהל מהבית.
    בעיר תל אביב לדוגמה קיימים מספר פקידי שומה והשיוך מתבצע גם לפי סוג עיסוק.
  2. אין צורך לגשת פיזית למס הכנסה. אם כי מומלץ לצורך זירוז התהליך.
  3. מיד עם פתיחת התיק, רצוי להגיש לחולייה מרכזית בפקיד השומה, בקשה לפטור מניכוי מס במקור (או אישור ניכוי מס במקור בשיעור מופחת). 
  4. אם ישנה כוונה להעסיק עובדים, יש לציין זאת על גבי הטופס הנ"ל.
    מס הכנסה יעביר במקביל את הבקשה למוסד לביטוח לאומי לצורך פתיחת תיק הניכויים בביטוח לאומי. אין צורך בהגשת בקשה נפרדת לביטוח לאומי.

כאשר מדובר בחברה ולא ביחיד, בעל המניות/רואה החשבון בשם החברה נדרש למלא טופס 4436 (במקום טופס 5329 שמיועד לעצמאיים) ולהגישו לפקיד השומה.
ישנם מקרים בהם עצמאי יידרש בפתיחת תיק ניכויים על אף שאינו מעסיק עובדים וזאת כאשר הוא משלם לספקים סוגי תשלומים המפורטים בתקנות מס הכנסה כדוגמת תשלומים בגין שכר דירה עבור העסק.
למידע נוסף על הקמת חברה, לחץ על המאמר המקושר. 

פתיחת עסק – רישום בביטוח לאומי

  1. יש למלא טופס 6101 ולהעבירו לסניף של ביטוח לאומי אליו בעל העסק משויך וזאת בהתאם לכתובת העסק או המגורים כמצוין לעיל.
  2. חשוב מאוד לשלוח את הבקשה מיד עם תחילת הפעילות ולוודא שהתקבלה אחרת לא יינתן כיסוי ביטוחי.
  3. נתוני ההכנסה שימולאו בהצהרה יקבעו את מעמד המבוטח בביטוח לאומי (עצמאי, או עצמאי שאינו עונה להגדרה), את סכום דמי הביטוח החודשיים לתשלום חודשי וכן את סכום הגמלאות במקרה של אירוע מזכה. ישנה חשיבות רבה למילוי טופס הרישום בביטוח לאומי.

מדריך לפתיחת עסק  – סיכום

סוף מעשה במחשבה תחילה.
כדי לחסוך זמן יקר ולהימנע מטעויות, רצוי ואף מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון בטרם התחלת את הפעילות העסקית.
משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’ מלווה בהצלחה מוכחת בעלי עסקים החל משלב הקמת עסק ולאורך כל הפעילות העסקית.
הצלחת העסק שלך אתנו מובטחת.

מדריך לפתיחת עסק – קישורים שימושיים וקבלת מידע 

  1. בנושא מע"מ – מידע ראשוני לעוסק מתחיל.
    בנושא עוסק פטור.
    בנושא עוסק מורשה.
    עוסק פטור או עוסק מורשה
  2. בנושא מס הכנסה- קישור למאמר – מידע ראשוני לנישום מתחיל
  3. בנושא ביטוח לאומי – קישור למאמר – מידע ראשוני בנושא ביטוח לאומי
  4. לקבלת מידע על הקמת חברה

אודות משרדינו

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' – הנו משרד רואה חשבון בתל אביב המעניק את כל השירות הנדרש עבור עסקים החל משלב ההקמה ופתיחת עסק
ולכל אורך הפעילות העסקית תוך שימת דגש על מתן שירות אישי מותאם לבעל העסק ובחינת היקף פעילותו וצרכיו.

משרדינו מנוסה בתחום המיסוי הישראלי ומיסוי בינלאומי ומתחייב למיצוי כל הזכויות והטבות מס.
המשרד מלווה את לקוחותיו בכל שלבי העסקה בהיבט המיסוי, החל מתכנון המס טרם ביצוע העסקה, כתיבת חוות דעת, דיונים מול רשות המסים לקבלת החלטת מיסוי ובמקרה הצורך גם ייצוג בדיוני שומה. המשרד מחויב לסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות, ידע מקצועי, כתיבה, ואינטגרציה בין תחומי המס השונים, לרבות הכרות עם התקינה החשבונאית.
משרדינו 
מפרסם מידי תקופה עשרות מאמרים במגוון תחומים לרווחת הלקוחות וגולשים מזדמנים.

 

 

 

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי – פתח דבר ייעוץ עסקי הוכח כגורם המשפר את תוצאות הפעילות העסקית. מדובר בתהליך שבו יועץ חיצוני מנתח פעילות קיימת ומסייע לבעל העסק

קרא עוד »
הקמת חברה-משרדי רואי חשבון

הקמת חברה בע"מ

הקמת חברה בע"מ – פתח דבר פעילות עסקית ניתן לקיים הן כעצמאי והן על ידי הקמת חברה בע"מ. התאגדות כחברה בע"מ מזניקה את תדמית העסק

קרא עוד »
ייעוץ מס-תוכנית עסקית

ייעוץ מס

ייעוץ מס – פתח דבר ייעוץ מס – מאמר מאת רואה חשבון אמנון בן שושן. מס הוא מקור ההכנסה העיקרי של המדינה המיועד לכיסוי עלויות

קרא עוד »

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי




משרד רואה חשבון
משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
סגירת תפריט

השאירו פרטים

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר