ניהול תזרים מזומנים בעסק

שיתוף ב email
שיתוף ב print
ניהול תזרים מזומנים בעסק

פתח דבר- ניהול דוח תזרים מזומנים בעסק

מחסור במזומנים הנו אחת הסיבות העיקריות לסגירת עסקים.
חשיבות תכנון וניהול דוח תזרים המזומנים בעסק אינה נופלת מחשיבות תכנון הרווחיות בעסק.
ניהול דוח תזרים מזומנים באופן יעיל, ישקף את המידע על כניסות המזומנים לעסק ויציאות המזומנים מהעסק בפירוט,
בדייקנות ובאמינות ויתריע בפני בעל העסק על התנועות הכספיות העתידיות בחשבון הבנק העסקי.

הרווח החשבונאי משקף את תוצאות פעילות בעסק (ההפרש בין ההכנסות לבין ההוצאות בעסק), אך אינו ערובה וודאית להמשך קיומו או צמיחתו, לעומת זאת דו"ח תזרים המזומנים משקף את יתרת המזומנים בעסק, שתעמוד לרשות בעל העסק בכל נקודת זמן בעתיד.

חשיבות תזרים מזומנים חיובי

יתרת מזומנים חיובית מעידה על ניהול נכון ויציבות של העסק, לעומת זאת תזרים מזומנים שלילי, דהיינו מחסור במזומנים יכול לנבוע מהפער השלילי בין מועד התקבולים מלקוחות לבין מועד התשלומים לספקים ונותני שירותים אחרים.

השלכות תזרים מזומנים שלילי על עסק

תזרים מזומנים שלילי עלול להביא לקריסת העסק. גם אם עסקינן בעסק הרווחי ביותר.
מחסור במזומנים אינו מעיד בהכרח על כישלון ניהולי. קיימות סיבות שונות למחסור זמני, או למחסור מתמשך ביתרת המזומנים.
תרחישים אשר אין בידינו לצפות, ישפיעו על נכונות הדו"ח עם כל הדיוק וההקפדה בהכנתו.

ניהול דוח תזרים מזומנים בעסק- הלכה למעשה

ניהול דו"ח תזרים מזומנים באופן מדויק, עקבי ואמין מהווה כלי ניהול פיננסי חשוב, המאפשר לבעל העסק לחזות מבעוד מועד במצוקת מזומנים הקרבה בכל נקודת זמן ומכין את בעל העסק לכל תרחיש לצורך קבלת החלטות אופרטיביות ולביצוע שינויים פיננסיים במהלך חיי העסק בשיתוף פעולה עם המערכת הבנקאית, הספקים והלקוחות.

חשיבות ניהול תזרים מזומנים בעסק

כאמור, הדו"ח משמש בעיקר את בעל העסק.
עם זאת, חשיבותו רבה ביותר בקיום קשריו של בעל העסק עם המערכת הבנקאית.
דיווח עדכני ושוטף למערכת הבנקאית מהווה בסיס לתקשורת המושתתת על אמון.
באמצעות שקיפות זו, הוא מכין את מנהל הבנק לכל התרחישים בעתיד ומאפשר קיום דיון ענייני על צורכי העסק בעת מצוקת המזומנים ולבקשות להרחבת מסגרות אשראי בעתיד.

כאשר בעל עסק צופה, כי בעתיד הנראה לעין, הוא ייקלע למצב של מחסור במזומנים וחריגה ממסגרת האשראי עליו לנקוט במספר פעולות כמפורט להלן.
ככל שהחיזוי של בעל העסק יהיה מוקדם, כך הסיכוי לצאת מהמשבר גדל.
הבנק יהיה מוכן להלוות כסף על בסיס תכנית מפורטת לאחר שישוכנע, על פי דו"ח תזרים המזומנים שהוא יוכל לקבל את כספו חזרה.

נקיטת צעדים בעת משבר תזרימי

מחסור במזומנים בעסק מידי, שנבע מתכנון לקוי, יקטין את הסיכוי של בעל העסק לקבל עזרה מהבנק.
כאשר בעל העסק צופה מחסור במזומנים, עומדות בפניו מספר אפשרויות לפתרון הבעיה.

  1. פנייה מבעוד מועד לבנק בו מתנהל החשבון העסקי והיערכות מוקדמת לתקופה עתידית שבה יחסרו מזומנים בעסק.
    קל יותר ללוות מהבנק, כאשר הצורך במזומנים אינו מידי.
  2. הזרמת הון עצמי מבעל העסק.
  3. פנייה לספקים בבקשה להארכת מועד התשלומים.
  4. פנייה ללקוחות לצורך הקדמת תקבולים.
  5. השקעת משאבים בנושא גביית חובות מלקוחות.
  6. מכירת רכוש קבוע מיותר.
  7. משא ומתן מול ספקים מהותיים לצורך הקטנת התשלומים הקבועים.
  8. משא ומתן עם בנקים מתחרים על גובה שיעור הריבית המשולמת על מסגרת האשראי וחיפוש חלופות של הלוואות זולות מבנקים מתחרים.

אודות משרדינו

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' מנוסה בליווי וניהול תזרים המזומנים בעסק.
המשרד מעניק ללקוחותיו כלים לאיתנות פיננסית בעסק. החל משלב הקמת עסק.
משרדינו מייעץ לבעלי עסקים וחברות בנושא התנהלות נכונה מול בנקים וספקים ומלווה עצמאיים וחברות מול בנקים לצורך גיוס אשראי ומינוף פיננסי של העסק.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' – הנו משרד רואה חשבון בתל אביב המעניק את כל השירות הנדרש עבור עסקים החל משלב ההקמה ופתיחת תיקים
לכל אורך הפעילות העסקית ובניית כלים לניהול תזרים מזומנים חיובי בעסק תוך שימת דגש על מתן שירות אישי מותאם לבעל העסק ובחינת היקף פעילותו וצרכיו.

המשרד מלווה את לקוחותיו בכל שלבי העסקה בהיבט המיסוי, החל מתכנון המס טרם ביצוע העסקה, דיונים מול רשות המסים ובמקרה הצורך גם ייצוג בדיוני שומה.
המשרד מחויב לסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות, ידע מקצועי, כתיבה, ואינטגרציה בין תחומי המס השונים, לרבות הכרות עם התקינה החשבונאית.
משרדינו מפרסם מידי תקופה עשרות מאמרים במגוון תחומים לרווחת הלקוחות וגולשים מזדמנים.


 

הקמת חברה-משרדי רואי חשבון

הקמת חברה בע"מ

הקמת חברה בע"מ – פתח דבר פעילות עסקית ניתן לקיים הן כעצמאי והן על ידי הקמת חברה בע"מ. התאגדות כחברה בע"מ מזניקה את תדמית העסק

קרא עוד »
הקמת עסק

הקמת עסק

הקמת עסק – פתח דבר גיבשתם החלטה על הקמת עסק חדש? תהליך הקמת עסק הוא מורכב. באמצעות מידע מקצועי ורלוונטי, אתם עשויים לגלות שהוא גם

קרא עוד »
בחירת רואה חשבון

בחירת רואה חשבון

מינוי רואה חשבון – פתח דברים בעלי המקצוע אשר רשאים להעניק שירותי ניהול ספרי העסק וייצוג מול רשויות המס הנם רואה חשבון / יועץ מס.

קרא עוד »

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי



0 מתוך 200 תווים

משרד רואה חשבון
משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
סגירת תפריט

השאירו פרטים

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר