פתיחת חברה

שיתוף ב email
שיתוף ב print
פתיחת חברה

פתיחת חברה – פתח דברים

פעילות עסקית ניתן לקיים הן כעצמאי והן על ידי הקמת חברה בע"מ.
התאגדות כחברה בע"מ מזניקה את תדמית העסק בעיני לקוחות פוטנציאלים ואף טומנת בחובה יתרונות נוספים.
חברה בע"מ הנה התאגדות של אדם אחד או מספר אנשים יחדיו לצורך ביצוע פעילות עסקית, בדרך כלל למטרות רווח.
חברה מנוהלת ע"י דירקטוריון והמחזיקים במניות החברה נקראים "בעלי מניות" החברה.
פתיחת חברה בע"מ ללא קבלת סיוע וייעוץ מס מרואה חשבון, עלולה להוביל להתנהלות לקויה מול רשויות המס בתחילת הדרך ואף בטווח הארוך.
רואה חשבון מסייע לחברה לנתב בחכמה את דרכיה ומהלכיה מבחינת שיקולי מס והיבטים חשבונאיים.
כל פעולה עסקית לא תהיה מושלמת ללא טביעת עין מקצועית של רואה חשבון.
טביעת עין, שתספק ניתוח אובייקטיבי ומיומן של פרמטרים המרכיבים את המודל העסקי ומתייחסים לסוגיות
בנושאים של מס הכנסה (והטבות מס), מע"מ, ביטוח לאומי, העסקת עובדים, הוראות ניהול ספרים. 

יתרונות בהתאגדות כחברה

ישנם יתרונות וחסרונות המאפיינים פתיחת חברה.
חברה בע"מ מקנה מעמד רציני ומכובד יותר בעיני לקוחות, חוסכת בתשלומי הביטוח הלאומי ובמקרים מסוימים גם במס הכנסה.
אחד היתרונות הבולטים בהתאגדות כחברה בע"מ, הנה הגנה משפטית בעת היקלעות לקשיים כלכליים מול ספקים ובנקים.
רואה החשבון יבחן את נתוני הפעילות העסקית העתידית, וייעץ ללקוח על הקמת הישות הנכונה והמשתלמת.

ייעוץ עסקי ראשוני

תחילה יינתן ייעוץ עסקי מקיף אודות כדאיות הקמת חברה. בייעוץ יידונו הנושאים כמפורט להלן:

  1. בחינת סוג הפעילות הרצוי בעת הקמת החברה – בפן המיסוי,  הכלכלי, המשפטי והאישי.
  2. התנהלות נכונה מול רשויות המס ואופן ההתנהלות מול כל רשות.
  3. סוגיות הקשורות בהעסקת עובדים, שיקולי מס בהעסקת עובדים, ניהול עובדים בפן המקצועי, הכלכלי והמשפטי.
  4. מטרות בעל העסק בעת הקמת העסק.
  5. בחינת עמידה בקריטריונים לפני כניסה לענף פעילות עסקי.
  6. הוראות ניהול ספרי העסק- הוצאת חשבוניות, הזמנות, קבלות, הפקדות בבנק וכו’.
  7. ניהול תזרים מזומנים בעסק והתנהלות מול הבנק. סקירת האפשרויות למימון הפעילות.
  8. ניתוח הוצאות עסקיות לצורכי מס הכנסה ומע"מ.
  9. ניתוח השקעות ברכוש קבוע והוצאות שוטפות כגון- שכר דירה, אחזקה, משרדיות, קבלני משנה, רכב, שיווק ופרסום, רכוש קבוע וכדומה.
  10. אופן התנהלות תקינה לטובת ניהול חשבונות מסודר.
  11. שירותיי ראיית חשבון, ביקורת, דוחות כספיים ודוחות מס מבוקרים.

מטרת הייעוץ העסקי הנה לסייע לבעל העסק לזהות את נקודות התורפה ולספק כלים שימושיים לניהול ולהצלחה עסקית.
הייעוץ עסקי מאפשר לבעל העסק לקבל את התמונה הרחבה, מתוך התבוננות מבחוץ פנימה  מצד אדם בלתי תלוי.

פתיחת חברה – רישום ברשם החברות

השלב הראשון הוא פנייה אל רשם החברות והגשת מסמכי יסוד וטפסים רלוונטיים.
עם המסמכים נמנים בין היתר טופס ראשוני להגשת הרישום, הבקשה עצמה, אישורים על תשלום אגרות, תקנון החברה והצהרות מטעם בעלי המניות והדירקטורים.
רישום החברה ברשם החברות מחייב ליווי עורך דין.

פתיחת תיקים ברשויות המס

בשלב הבא, מסייע משרד רואי החשבון ברישום החברה ברשויות המס ובהגשת הבקשה בצרוף כל המסמכים הנלווים
לצורך פתיחת תיק חברה במס הכנסה, במע"מ, וביטוח לאומי – אם ישנה כוונה להעסיק עובדים.
רואה החשבון המייצג יבצע עבור החברה את כל הפרוצדורות הנדרשות מול רשויות המס תוך הקפדה אחר דרישות הרשויות, פקודת מס הכנסה, תקנות והחוקים.

ליווי מול הבנקים

פתיחת חברה דורשת גיוס אשראי עבור רכישת מלאי וציוד, משכורות, תשלומי שכירות, ארנונה וכדומה.
לכן, על הבעלים לפנות אל הבנקים תוך הגשת המסמכים הדרושים, כגון תקנון חברה, פרוטוקול מורשה חתימה ותעודת הרישום מרשם החברות.

רואה החשבון המייצג יסייע בכל ההיבטים הקשורים בפתיחת חשבון, ובמידת הצורף אף ינהל עבור הבעלים משא ומתן מול נציגי הבנק.
זאת, במטרה להשיג את תנאי האשראי הטובים ביותר בעמלות מופחתות, כולל קבלת הלוואות בריביות נמוכות ובפריסות תשלומים נוחות ומשתלמות.

סיכום – פתיחת חברה בע"מ

מאחורי כל מהלך פיננסי (חד פעמי או שגרתי) עומדים היבטי מס ושיקולים כלכליים.
רק פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את החברה לדרך הפעולה הטובה ביותר.

קישורים שימושיים 

יתרונות בפתיחת חברה – ניתן לקרוא בהרחבה במאמר המקושר.

אודות משרדינו רואה חשבון במרכז

פתיחת חברה נמנית עם השירותים הניתנים על ידי משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות'.
המשרד מנוסה בליווי חברות החל משלב ההקמה ופתיחת תיקים ברשויות וכן לכל אורך הפעילות העסקית של החברה תוך שימת דגש על מתן שירות אישי מותאם ובחינת היקף פעילותה וצרכיה. המשרד מלווה ומייצג את לקוחותיו בכל שלבי העסקה בהיבט המיסוי, החל מתכנון המס טרם ביצוע העסקה, כתיבת חוות דעת, עריכת דוחות כספיים ובמקרה הצורך גם ייצוג בדיוני שומה ומחויב לסטנדרטים גבוהים של שירות, ידע מקצועי, כתיבה, ואינטגרציה בין תחומי המס השונים, לרבות הכרות עם התקינה החשבונאית.
אתר המשרד מהווה פלטפורמה עשירה של מאמרים ומידע מקצועי בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי. 

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
עוסק פטור

"מבצע" משיכת רווחים כלואים

רווחים כלואים רווחים כלואים- מאת רואה חשבון אמנון בן שושן. המושג "רווחים כלואים" מתייחס לחברות בעלות פעילות עסקית בישראל שנכנסו לתחולת חוק עידוד השקעות הון.

קרא עוד »

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
משרד רואה חשבון
סגירת תפריט

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר