תוכנית עסקית

שיתוף ב email
שיתוף ב print
תוכנית עסקית

פתח דברים

התחילו בתכנון!
הכינו תוכנית עסקית בתחילת הפעילות העסקית והגדירו יעדים ומטרות קרובים וברורים. הרוב המוחלט של “רעיונות” ומיזמים נפלאים נשמעים טוב בעל פה, אולם לאחר הניתוח הכלכלי נחשפים המספרים ומתחילים לצוץ העלויות, הקשיים ביישום ומגלים שהרעיונות/המיזמים אינם כלכליים.
מטרת תוכנית עסקית היא לספק תמונה עתידית צפויה של העסק מבחינת אסטרטגיה עסקית, שיווקית, תפעולית ומימונית. תוכנית עסקית מיועדת בראש ובראשונה לבעל העסק/יזם ומאפשרת לו לבחון את “היתכנות הרעיונות” שלו לצורך הערכת כדאיות כלכלית של העסק, הצבת יעדים ומעקב אחר ביצוע האסטרטגיה העסקית.

מהי תוכנית עסקית

  1. מסמך המספק תמונה עתידית צפויה של העסק/המיזם מבחינה:
    אסטרטגיה עסקית, שיווקית, תפעולית ומימונית.
  2. ניתוח שיטתי ומסודר של העסק/מיזם.
  3. נועד לבדיקת כדאיות מעמיקה, ותכנון אסטרטגיה עסקית.

למי נועדה

התוכנית העסקית היא בראש ובראשונה תכנון אסטרטגי עבור בעל העסק.

  1. עבור היזם/בעל העסק- לצורך בדיקת “היתכנות עסקית” והערכת כדאיות כלכלית של המיזם/העסק.
  2. עבור גיוס מימון ו/או שותפים פוטנציאליים (בנקים, קרנות השקעה, משקיעים, שותפים).
  3. לצורך תכנון ומעקב אחר ביצוע האסטרטגיה העסקית.

למה בעל העסק צריך תוכנית עסקית?

  1. כדי לדעת לאן הוא רוצה להגיע ברמה העסקית. אם אין לו תכנית מסודרת, הוא לא יגיע לשם! אם בעל העסק לא יודע מה יעדו, איך ידע שהגיע ליעד.
  2. להציג תמונה ראלית. במקרים רבים התכניות העסקיות “מנותקות” מהמציאות והמספרים הכלולים בהן  אינם ראליים.

חשוב לזכור- פקידי בנק ומשקיעים שבוחנים את התוכניות העסקיות הנם בעלי ניסיון ומיומנים בניתוח תכניות עסקיות.
אם בעל העסק מעוניין שיתייחסו אליו ברצינות, רצוי שישקף בפניהם תמונה עסקית מציאותית ולא דמיונית. רצוי להתחיל  את ההתקשרות מול גורמים מקצועיים ברגל ימין.

תוכנית עסקית חייבת להתפתח ולהשתנות תוך כדי תנועה! לא קיימת תכנית עסקית שהתממשה בדיוק לפי המתוכנן. צריך לשנות ולעדכן  את התכנית העסקית לעתים תכופות, בהתאם להתקדמות בשטח. יש להתמקד בפעילויות המצליחות  ולא להתאהב בפעילויות המפסידות.
קשה להודות בטעויות, אבל צריך לדעת מתי להפסיק!

הפורמט של תוכנית עסקית - תלוי למי ולאיזו מטרה

  1. תכנית המיועדת להצגה בפני גופי מימון, משקיעים ושותפים פוטנציאליים תכלול,
    חלק מילולי שיתאר את הפעילות והסביבה העסקית, מתחרים, חקר שוק, יתרון יחסי של העסק בענף, ההזדמנות העסקית למשקיעים פוטנציאליים, הגדרת קהל היעד ואפיקי השיווק והמכירה.
    חלק פיננסי שיכלול תחזית הכנסות/הוצאות לשנים הקרובות, גובה ההשקעה הנדרשת, החזר צפוי של ההשקעה, שיעור תשואה של ההשקעה, נקודת איזון, ניתוח רגישות ותוצאות הפעילות של העסק בפועל לאורך השנים.
  2. תוכנית עסקית מיועדת עבור בעל העסק/היזם הנה לצורך בדיקת היתכנות עסקית ומעקב אחר ביצוע האסטרטגיה העסקית, תיכתב בשפה פשוטה, מתמצתת ומובנת שתכלול רשימת נקודות ויעדים לביצוע.
    החלק הפיננסי יכיל תחשיבים באקסל של תחזית ההכנסות וההוצאות לשנים הקרובות מול הנתונים העסקיים בפועל.

נקודות חשובות

  1. תוכנית עסקית המיועדת לצורך גיוס משקיעים, מימון, שותפים, רצוי שתיערך באופן מקצועי.
    תוכנית שנערכת באופן חובבני מותירה רושם שלילי.
    זכרו- אמנם חשוב מאוד למשקיעים/שותפים/בנקים לבחון את “היתכנות העסקית” אבל לא פחות חשוב עם מי הם עושים עסקים.
  2. חשוב לציין יתרונות של היזם/בעל העסק באותו ענף פעילות, הצלחות מהעבר (אם ישנן) וכל רקע חיובי שיכול לסייע.
  3. תוכנית עסקית חייבת להיות “ראלית” ולכלול נתונים מדויקים ונכונים.
    למשל: אם קיימת תחרות בשוק או אם מתחרה באותו ענף הגיש בקשה
    לפטנט, רצוי מאוד שהמידע הנ”ל יקבל ביטוי בתכנית העסקית.
  4. תוכנית “אופטימית” מידי לא תתקבל בברכה,  אלא אם כן אותו שותף/משקיע הוא חסר ניסיון בעצמו.

מידע נוסף בנושא תוכנית עסקית, ניתן לקרוא במאמר שנכתב בעיתון הארץ.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’ מתמחה בייעוץ וליווי לעסקים קטנים וגדולים ובפרט בכתיבת תוכנית עסקית בכל שלב עסקי (שלב הרעיון, שלב ההקמה, עסק חדש, עסק ותיק).

בעשור האחרון, ליווינו בהצלחה רבה עסקים מיום ההקמה, “הבראנו” עסקים בזכות שיטת עבודה מצליחה, גייסנו ללקוחותינו משקיעים, וליווינו עסקים מול בנקים לצורך מינוף פיננסי.

הקמת חברה-משרדי רואי חשבון

הקמת חברה

פעילות עסקית ניתן לקיים הן כעצמאי והן על ידי הקמת חברה בע"מ. התאגדות כחברה בע"מ מזניקה את תדמית העסק בעיני לקוחות פוטנציאלים ואף טומנת בחובה

קרא עוד »
ייעוץ מס-תוכנית עסקית

ייעוץ מס

שירותי ייעוץ מס בישראל השינויים האחרונים בשווקים הפיננסיים בישראל מדגישים את הצורך בכוח אדם מקצועי ומיומן המתמחה בתחום המס. יועצי מס מקצועיים דרושים היום מאוד

קרא עוד »
הקמת חברה-משרדי רואי חשבון

משרדי רואי חשבון

משרדי רואי חשבון מעניקים ללקוחותיהם שירותים מגוונים אשר מסייעים מדי יום למאות אלפי חברות, עצמאים, שכירים. היות ומערכת המס בישראל מקיפות את חיינו, שירותיו המקצועיים

קרא עוד »

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי



0 מתוך 200 תווים

משרד רואה חשבון
משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
סגירת תפריט

השאירו פרטים

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר