תושב חוזר

שיתוף ב email
שיתוף ב print
תושב חוזר

מדינת ישראל מבקשת באופן קונסיסטנטי לעודד עלייה וחזרה של תושבים אשר עזבו את הארץ ומעוניינים לשוב אליה.
אי לכך, המדינה מעניקה לעולה חדש / תושב חוזר ותיק / תושב חוזר מניפה רחבה של הטבות מס מצוינות ממגוון סוגים.
הטבות מס לתושב חוזר המרכזיות בסל, כוללות בין היתר:

  1. פטור ממס בגין הכנסות אשר אינן מעסק (“הכנסות פסיביות”).
  2. פטור ממס בגין הכנסות ממשלח יד ומעסק אשר הופקו בחו”ל. סל הטבות שניתן לתושב חוזר ותיק בלבד.
  3. פטור ממס בגין רווחי הון אשר הופקו בעקבות מכירת נכסים בחו”ל. הפטור יכול להינתן במקרים מסוימים גם לתושב חוזר.
  4. פטור ממס בגין רווחי הון אשר הופקו בשל מכירת ניירות ערך בחברה במידה והמבקש היה תושב חוץ בזמן העסקה.
  5. מתן אפשרות ל”שנת הסתגלות”. אפשרות הניתנת לתושב חוזר ותיק בלבד.
    ניתנת אפשרות לתושב חוזר להתחרט בשנה הראשונה לצורך חזרתו לחו"ל ובלבד שניתנה הודעה בתוך 90 ימים מיום הגעתו לישראל.
    במצב זה שנת ההסתגלות תיכלל ברוב המקרים במניין שנות ההטבה.
  6. פטור ממס בגין הכנסות ממשכורות אשר הופקו בחו”ל. הטבה רק לגבי תושב חוזר ותיק.
  7. פטור מחובת גילוי וחובת דיווח (לגבי הצהרת הון ו- דו”ח מס שנתי).
  8. הקלות במבחני תושבות לגבי חברת משלח יד זרה, חברה נשלטת זרה ושליטה וניהול.
    מדינת ישראל מעניקה הטבות מס לתושבים חוזרים תוך הפרדה ברורה בין תושבים חוזרים “רגילים” לבין תושבים חוזרים “ותיקים”.
    ההטבות אשר ניתנות לתושבים חוזרים ועולים חדשים הנן מרחיקות לכת ולכן נדרש לטפל בהגשת הבקשה לרשות המסים לקבלת המעמד מבעוד מועד,
    טרם העלייה לישראל, כדי להגדיל את הסיכוי להצלחת התהליך.

תושב חוזר רגיל

תושב חוזר רגיל הוא תושב ישראל אשר ניתק את מרכז החיים בישראל לטובת מגורי קבע בחו”ל (בעקבות רילוקיישן, הקמת עסק בחו"ל וכדומה) לפחות 6 שנים רצופות.
מניין זה רלוונטי רק לגבי תושבים ישראלים אשר עזבו את הארץ החל משנת 2009. תושבים ישראלים שעזבו את ישראל טרם ה-1 לינואר 2009 נחשבים תושבים חוזרים "רגילים" לאחר שלוש שנות שהות בחו"ל.

תושב חוזר ותיק

ניתן לקבל הכרה של המעמד מרשות המסים וליהנות מהטבות מרחיקות לכת לאחר שהות ארוכה יותר בחו"ל של לפחות 10 שנים.
מניסיון שום דבר אינו מובטח וישנם משתנים וקריטריונים נוספים שנבחנים ע"י רשות המסים בטרם ההחלטה האם מגיש הבקשה זכאי לקבל  מעמד של תושב חוזר.
אף נישום אינו זכאי לקבל מעמד תושבות באופן אוטומטי על בסיס ימי שהייתו מחות לישראל.
ההחלטה נקבעת אך ורק באמצעות הגשת בקשה למחלקה למיסוי בינלאומי ברשות המסים ועל כן יש לפעול באמצעות גורם מקצועי.

נושא חשוב וקבלת מענה באמצעות סיוע מצד רואה חשבון

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’ מסייע ומלווה עולים חדשים ותושבים חוזרים בהיבטי המיסוי.
המשרד עומד לרשות לקוחותיו לכל אורך הדרך, החל מתכנון העלייה לישראל וכלה במעבר ובהתנהלות מול רשויות המס בשנים שלאחר מכן.

ייעוץ מס מקצועי מטעם משרד רואה חשבון במקרים אלה הוא בעל משמעות בעיקר ברמה הכלכלית אך גם מבחינת ביצוע המהלך בצורה החלקה, היעילה והטובה ביותר.
ניסיונו של רואה החשבון בא לידי ביטוי בהיכרות מעמיקה עם הנהלים הרלוונטיים וכן בידע רב בפסיקות התקדימיות והוראות התקינה העדכניות ביותר.

לקריאת המדריך על ההטבות והזכויות המוקנות מתוקף קבלת מעמד תושב חוזר לחץ כאן.
האם שמעתם על פורום תושבים חוזרים?
הקמנו במיוחד עבורכם פורום שבו לקבל מענה מידי ולהתייעץ עם המומחים שלנו. לכניסה לפורום לחץ כאן.

טופס 5329

טופס 5329

טופס 5329 – פתח דבר רשויות המס פועלות במספר דרכים לאיתור אזרחים שמעלימים הכנסה. אחת הדרכים הנה באמצעות מאגרי מידע של רשויות המדינה. דרך נוספת

קרא עוד »
ייעוץ מס-תוכנית עסקית

ייעוץ מס

ייעוץ מס – פתח דבר ייעוץ מס – מאמר מאת רואה חשבון אמנון בן שושן. מס הוא מקור ההכנסה העיקרי של המדינה המיועד לכיסוי עלויות

קרא עוד »
החלטת מיסוי

החלטת מיסוי מקדמית

החלטת מיסוי מקדמית הנה החלטה הניתנת במסגרת הליך המתנהל מול המוסד להחלטות מיסוי ביחס לעסקאות ו/או פעולות מסוימות, אשר קיימת לגביהן אי בהירות באשר להיבטי

קרא עוד »

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי




משרד רואה חשבון
משרד רואה חשבון - תושב חוזר - החזר מס הכנסה - רואה חשבון בתל אביב
סגירת תפריט

השאירו פרטים

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

שירותים מקצועיים לעצמאיים

משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות’ נותן ללקוחותינו שירות פתיחת התיקים ברשויות ומקל על לקוחותיו בשלבי ההקמה הראשונים בתחילת הפעילות העסקית. 
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק עצמאי בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת הפעילות העסקית של עצמאי. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' הלקוחות נהנים ממגוון שירותים מקצועיים החל מבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת עסק עצמאי ועריכת תכנית עסקית וכלה בייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות חשובות בנושאים כגון: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של עצמאיים במטרה לבחון בכל נקודת זמן היכן ניתן להתייעל ולשפר את הרווחיות בעסק כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ואף מעניק מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות וניהול תזרים מזומנים בעסק. 
משרדינו מתמחה בליווי מקצועי וייעוץ מיסויי לעצמאיים לכל אורך הפעילות העסקית, מעניק ייצוג ללקוחותיו מול רשויות המס ומגיש דוחות מס שנתיים והצהרות הון למס הכנסה לעצמאיים ויחידים שונים החייבים בדיווח. 

ליווי בפתיחת עסקים וייעוץ עסקי

יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת עסק בצורה חפוזה ולא שקולה.
פנייה לרואה חשבון תוכל לבור את המוץ מן התבן ולכוון את הלקוח לדרך הפעולה הטובה ביותר. 
חוות דעתו של רואה החשבון משנה לחלוטין את התפיסה הראשונית אודות העסק ויכולה אף להיות משמעותית בהתחקות אחר המודל הכלכלי הנכון. 
שירותי ראיית חשבון מלווים את בעל העסק לאורך כל פעילותו העסקית. 
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירות היתכנות לבדיקת כדאיות לפתיחת עסק, סוג ההתאגדות המועדף (עצמאי/חברה, עוסק פטור/מורשה), ייעוץ וליווי בהתנהלות נכונה מול הבנקים, כמו גם טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של העסק, בעיקר מן הפן הכספי.
משרד רואה החשבון אמנון בן שושן ושות' מספק במידת הצורך ייצוג בדיוני מס וביקורת של רשויות המס, ביצוע הערכות שווי, עריכת משכורות לעובדים, כתיבת תכניות עסקיות, ייעוץ מיסויי ועסקי שאינו שגרתי, עריכת תשתית לניהול תקציב החברה, בניית דוח תזרים מזומנים, תכנון מבנה עסקי, בניית תמחיר למוצרי העסק וכדומה.

שירותי ראיית חשבון

היבטי מיסוי מקיפים ומשפעים על חיינו החל ממיסים עקיפים, דרך מיסים ישירים ושיקולי מס מושפעים ממצבו של הלקוח והיבטיו האינדיבידואליים. 
משרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' מעניק ללקוחותיו שירותי ראיי חשבון ביחס אישי המותאם לצרכיו ושאיפותיו של הלקוח. 
עצמאיים רבים מתלבטים לגבי העיתוי הנכון לפנייה לשירותי ראיית חשבון. במרבית המקרים, ההתנהלות הראשונית נעשית באופן עצמאי על בסיס ייעוץ מחברים, סיוע מצד קרובי משפחה, התבססות על מידע מהאינטרנט או העיתונות וכדומה. 
כאשר הסוגיות הופכות למורכבות יותר ו/או כאשר מתבררים פערי ידע משמעותיים, נעשית פנייה לרואה חשבון מקצועי. מדובר בטעות נפוצה אשר עלולה לגרום לנזקים כלכליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
פנייה למשרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' לקבלת שירותי ראיית חשבון  הנה "יפה שעה אחת קודם". 
טביעת היד המקצועית לא תסייע רק בהתנהלות השוטפת, אלא תוכל גם להשפיע על השיקולים הפיננסיים ולשנות מקצה לקצה את הכדאיות העסקית וההיתכנות הכלכלית. 
משרד אמנון בן שושן ושות' הוא משרד רואה חשבון בתל אביב אשר עומד לרשות לקוחותיו במגוון תחומים ומספק שירותי ייעוץ חד פעמיים וליווי מלא ושוטף לעסקים ואנשים פרטיים. 
המשרד רואה לעצמו למטרה להוביל את הלקוח להתנהלות מיסויית וחשבונאית נכונה אשר תמקסם את נכסיו בזכות מיומנות והיכרות מעמיקה של החקיקה, התקינה, הפסיקה, הרפורמות והתמורות בעולם הפיננסי בישראל בכלל, ודיני המיסים בפרט.

הקמה וליווי מקצועי לחברות בע"מ

ישנם שיקולים משפטיים ומיסויים רבים בהקמת חברה.  
יזמים רבים הנמצאים בתחילת דרכם, ניגשים להקמת חברה בע"מ בצורה חפוזה ולא שקולה. ולכן קיים צורך בפנייה לרואה חשבון מיד עם גיבוש ההחלטה על התחלת פעילות עסקית כחברה בע”מ.
במשרד רואי חשבון אמנון בן שושן ושות' תקבלו שירותים לבדיקת היתכנות וכדאיות לפתיחת חברה, סוג ההתאגדות המועדף, עריכת תכנית עסקית, ייעוץ בנושא מימון וליווי מול הבנקים, טיפים ועצות מעשיות לניהול נכון של החברה. 
משרדינו מעניק ללקוחותיו מידע ראשוני על התנהלות נכונה מול רשויות המס בישראל והתייחסות לסוגיות בנושאים- מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והנחיות בנושא ניהול תקין של ספרי העסק.
משרדינו אמון על ליווי הפעילות העסקית היום יומית של החברה במטרה לבחון היכן ניתן לייעל ולשפר את הרווחיות בחברה כבר בשנה השוטפת ולא בדיעבד ונותן מענה מידי לסוגיות שוטפות המעסיקות את בעל העסק בנושאים של העסקת עובדים, התמודדות בניהול ספרים תקין, ניהול רכש, הגדלת רווחיות בחברה, בניית תקציב בחברה לצורך בחינת עמידה ביעדים וניהול תזרים מזומנים.

מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב, שכן הוא מהווה שילוב עדין בין דיני המסים בישראל, הדין הזר ואמנות מס בינלאומיות. כמו כן, הוא מושפע באופן ספציפי מאופייה של הפעילות העסקית ומטרותיו של העומד מאחוריה.

תכנון מס בנוגע למיסוי בינלאומי הוא בעל משקל רב לגבי הפחתת נטלי מס גבוהים בגין הכנסות ורווחים שהנם תולדה של פעילות בחו”ל. לא אחת, שירותי רואה חשבון במיסוי בינלאומי משפיעים באופן ישיר על כדאיותה של ההשקעה והפעילות מחוץ לישראל. 
בין השאר, מטרתו של הליווי המקצועי הנה למנוע מצבים של כפל מס.

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’, מתמחה במיסוי בינלאומי ומציע ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים בתחום כגון ייעוץ ותכנון מס בינלאומי מקיף, בחינת מבנה החזקות בחו”ל בדגש על שיקולי מס אפקטיביים, היכרות עם אמנות מס רלוונטיות לצמצום נטלי מס בינלאומיים, ייעוץ בדבר רה-לוקיישן לתושבי ישראל, מתן ייעוץ לעולים חדשים ותושבים חוזרים, בקשות לרשות המסים בישראל עבור תושב ישראל בנושא- גילוי מרצון, עריכה והגשת בקשות  פרה-רולינג, ייעוץ וליווי מול בנקים בנושא העברות כספים מחו"ל, ייעוץ מס בנושא ירושות ומתנות, עריכת חוות דעת מקצועיות בתחום המיסוי, עריכת הצהרות הון, צמצום נטל מס אשר מוטל על גורמים זרים שפועלים בישראל, ניהול נכון של חלוקת רווחים לצורכי מס, סיוע בהגשת דו”ח מס בחו”ל, סיוע בהקמת ישויות במדינות זרות (ובישראל), שינויים מבניים, קביעת מחירי העברה, תזמון ושיטתיות אשר כרוכים בחלוקת דיבידנדים, מתן ייעוץ לתושבים זרים העובדים בישראל ועוד.

דילוג לתוכן
צור קשר